Fransiskushjelpens strategi 2024-2026

Synlighet

Fransiskushjelpen øker synligheten for å nå flere med sin kunnskap og sine tjenester.

Verdi: UREDD

- Vi er aktive og nytenkende i sosiale medier, med informasjonsarbeid og arrangementer

- Vi er en viktig samfunnsaktør som setter aktuelle temaer på dagsorden

- Våre tjenester har merkenavn og informasjonsmateriell som er lett å kommunisere eksternt

Kunnskap

Fransiskushjelpen er etterspurt for sin kompetanse, og faglig utvikling og fornying preger organisasjonen.

Verdi: KOMPETANSE

- Vi har økt kunnskap om:

  • Våre fagfelt

  • Åndelige og eksistensielle spørsmål

  • Migrasjonshelse og flerkulturell forståelse

- Vi samarbeider med aktuelle bruker-/pasientorganisasjoner, fag- og forskningsmiljøer

- Kompetansedeling og faglig støtte skjer på tvers av avdelingene

Utvikling

Fransiskushjelpen utvikler eksisterende tjenester og nye prosjekter for å bedre tilbudet, og for å nå nye målgrupper.

Verdi: KOMPROMISSLØS NESTEKJÆRLIGHET

- Vi videreutvikler våre eksisterende tjenester for å nå enda flere

- Vi igangsetter et pilotprosjekt- herunder et undervisningsopplegg om døden

- Vi utvikler en kampanje med tema Ingen skal dø alene

Organisasjon

Fransiskushjelpen er en styrket og bærekraftig organisasjon.

Verdi: TIL STEDE

- Vi har en felles identitet og en målsetning som er kjent internt og eksternt

- Vi har flere frivillige og ulike former for frivillighet

- Vi har økte inntekter

For å laste ned strategien i PDF trykk her.